افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر


افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر - تصویر 1

افزایش قد به سن شخص بستگی دارد. تا ۱۸ سالگی صفحات رشد بدن باز هستند، بنابراین جوانان و افرادی که در ابتدای مرحله ی بزرگسالی قرار دارند، می توانند با انجام بعضی تمرینات که روی رشد عضلات بدن کار می کند، قدشان را افزایش دهند. در این مطلب، بعضی از تمریناتی که به افزایش قد کمک می کنند را برایتان بیان کرده ایم.

هدف این تمرینات، کشش بدن و انعطاف پذیر کردن آن است. وقتی تمرینات کششی با شدت بالا انجام می شوند، استخوان ها و غضروف های بدن رشد می کنند. همچنین مقدار بیشتری هورمون رشد یا HGH نیز ترشح می شود. این هورمون و تمرینات، تاثیری مضاعف بر افزایش قد دارند.

تمریناتی که در زیر بیان می شود، روی قسمت بالا و پایین بدن کار می کنند، و براساس مفهوم تمرینات پیلاتس می باشند. توصیه می شود که بین هر دو تمرین، یک فاصله ی زمانی ۴۸ ساعته بگذارید.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

آویزان شدن عمودی برای افزایش قد

این یکی از مفیدترین و همچنین ساده ترین تمرینات افزایش قد است. این تمرین، باعث کشش ستون فقرات می شود، زیرا غضروف های موجود در ستون مهره را می کشد.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

بسکتبال / طناب زدن برای افزایش قد

هر دوی این فعالیت ها، شامل پریدن هستند که جریان خون به استخوان های بلند موجود در بدن را افزایش می دهد. همچنین یک فشار اضافی بر آنها وارد می کند. در نتیجه، طولشان بیشتر رشد می کند و حجم بیشتری پیدا می کنند.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

کشش کبرا برای افزایش قد

روی سینه تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پایین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که می توانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار آسان.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

خم عمودی برای افزایش قد

در حالیکه پاهایتان کمی از هم فاصله دارند بایستید. حالا به سمت پایین خم شوید و سعی کنید سطح زمین را لمس کنید. اما در طول خم شدن، مطمئن شوید که زانوهایتان را تا نمی کنید یا نمی چرخان��د.

در ابتدا ممکن است این حرکت را بخوبی انجام ندهید، اما با گذشت زمان قادر خواهید بود که تمام کف دستتان را حتی بدون خم کردن زانوهایتان، روی زمین قرار دهید. این تمرین، ستون فقرات را صاف و کشیده می کند و باعث رشد بیشتر آن می شود.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

کشش دو طرفه ی درازکش برای افزایش قد

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست هایتان را بالای سر قرار دهید، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. حالا دست ها و پاهایتان را بطور همزمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این وضعیت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر بار، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

کشش عمودی ایستاده برای افزایش قد

به شکل عمودی روی پنجه ی پاهایتان بایستید. دست ها باید به سمت بالا باشند. حالا سعی کنید که بدنتان را روی انگشتان پایتان بالا ببرید و هر چقدر که می توانید بکشید. این تمرین، ستون فقرات را می کشد و جریان خون به بخش پایین تر بدن را افزایش می دهد. می توانید این کشش را در یک تکرار، بمدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

لگد زدن با پا برای افزایش قد

این تمرین، طول قسمت پایین بدن را افزایش می دهد. شما می توانید این حرکت را با ایستادن روی زمین و لگد زدن با قسمت پایین پاها (بطور محکم) انجام دهید. این تمرین روی غضروف شما کار خواهد کرد.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

خم شدن یکطرفه در حالت ایستاده برای افزایش قد

روی پاهایتان بایستید. بدنتان را به یک سمت خم کنید (چپ یا راست). تا حداکثر اندازه ی ممکن، خودتان را بکشید. بمدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تمرین را با خم شدن به سمت دیگر تکرار کنید.

افزایش قد را با تکنیک های پیلاتس شروع کنید +تصاویر

میز کشش وارونه برای افزایش قد

این تمرین بطور شگفت انگیزی باعث افزایش قد می شود. برای انجام آن، شما به یک میز کشش وارونه نیاز دارید. خودتان را بصورت وارونه از یک میز کشش وارونه آویزان کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود که قدتان را افزایش دهید، زیرا قسمت بالا و پایین بدنتان، کشیده خواهند شد.

وزنه های مچ پا

وزنه هایی را به مچ پاهایتان وصل کنید و بگذارید که به سمت پایین آویزان باشند. غضروف های زانوی شما کشیده خواهند شد و طول قسمت پایین بدنتان افزایش می یابد.

دوستان عزیز، شما می توانید سایز قالب بدنتان را با انجام این تمرینات افزایش دهید. همچنین می توانید برای دستیابی به نتایج بهتر، مکمل های پروتئینی مصرف کنید یا مواد غذایی سرشار از پروتئین بخورید. مکمل های هورمون رشد انسانی (HGH) نیز وجود دارند. صد البته بهتر است قبل از شروع استفاده از هر مکملی یا هر برنامه ی غذایی و تمرینی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: مجله فیتینس

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه